1. Dashboard
    1. Letzte Inhalte
  2. News
    1. Submit article
  3. Forum
  4. Chat
  5. Gallery
    1. Albums
  6. Lexicon
  7. Downloads
  • Login
  • Register
  • Search
Erstellung und Bearbeitung von Modellen
  • Everywhere
  • Erstellung und Bearbeitung von Modellen
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • Gallery
  • Files
  • Lexikon
  • News
  • News update
  • More Options

Welcome to our Page!

Dear visitor, welcome! To use all features of this page, you should consider registering. If you are already registered, please login.

Sign In Now
or
Register a new account
  1. Dashboard
    1. Letzte Inhalte
  2. News
    1. Submit article
  3. Forum
  4. Chat
  5. Gallery
    1. Albums
  6. Lexicon
  7. Downloads
  1. Dashboard
    1. Letzte Inhalte
  2. News
    1. Submit article
  3. Forum
  4. Chat
  5. Gallery
    1. Albums
  6. Lexicon
  7. Downloads
  1. Trainz.de
  2. Lexicon
  3. Trainz - Anleitungen und Tutorien
  4. Erstellung und Bearbeitung von Modellen
  • Sidebar
  • Sidebar

Blender und Trainz für "Neulinge" (wie mich) [Entwurf - in Arbeit]

  • moevenbaer
  • February 6, 2021 at 2:25 PM
  • February 11, 2021 at 4:17 PM
  • 2,978 times viewed
  • Eine Zusammenstellung von Links und Informationen

    [TRAINZ:DE Forenzweig Blender] DE

    [Trainz Wiki - Tutorial for Blender] EN

    • Creating Normal Maps with Blender
    • Polished metal using Blender
    • HowTo Export from Blender using FBX
    • Material Types - Materialarten
    • M.pbrmetal PBR-Metal: most basic PBR-based material type
    • Exporting a Cube with FBX and PBR (Blender) EN Video
    • Trainz asset creation FBX. Blender 2.9. EN Video

    [Attachment Points for Trainz Assets] EN
    (Sind Sicht von Blender Empties, die richtig/sinnvoll zum Mesh positioniert)

    • http://online.ts2009.com/mediaWiki/inde…ttachment_point
    • http://online.ts2009.com/mediaWiki/inde…ttachment_point
    • http://online.ts2009.com/mediaWiki/inde…ender_using_FBX

    [44090 Digital Models - Blender Tutorials Home] EN

    • Blender: Mesh Creation (v2.49b)
    • Blender: Mapping and Texturing (v2.49b)
    • Blender: Animation and Exporting (v2.49b)
    • Blender: Creating a Loco (v2.73)
    • [Blender Procedural Nodes - Prozedurale Texturen] EN Video
    • [Blender Intermediate UV Unwrapping - UV-Map aus Objekt] EN Video
    • [HowTo PBR Materials - Part 1 - Physical Based Materials - NonMetals] EN Video
    • [HowTo PBR Materials - Part 2 - Physical Based Materials - Metals] EN Video
  • Previous entry Attachment-Maker - Tutorial
  • Next entry Führerstands-Attachmentpunkte rotieren an Lokomotiven der Baureihen 146, 185, 186, 189
  • Changelog
  • PDF

Categories

  1. Trainz - Anleitungen und Tutorien 61
    1. Aufgabenerstellung 8
    2. Streckenbau 22
    3. Installation von Inhalten 9
    4. Wissenswertes rund um Trainz 11
    5. Erstellung und Bearbeitung von Modellen 11
    6. Trainz-Script 9
  2. Default Category 1
  3. Trainz - Begriffserklärungen 26
  4. Realen Eisenbahn - Begriffserklärungen 2

Rechtliches

  1. Terms of use
  2. Data protection policy
  3. Imprint
Lexicon, developed by www.viecode.com
Powered by WoltLab Suite™
Style: Inspire by cls-design
Stylename
Inspire
Manufacturer
cls-design
Licence
Commercial styles
Help
Supportforum
Visit cls-design